Dlaczego postawiłam na soczewki?

02:49

Jak mówi tytuł wpisu, chce dziś napisać dla was coś z nieco innej 'bajki'. Mogliście zauważyć że w moim wyglądzie coś się zmieniło, nie chodzi tu o włosy, makijaż czy sposób odbierania stylizacji. Chodzi tu o moja wadę wzroku i noszone przez kilka ładnych lat okularów, których miałam już dość. Dlaczego dość? Dużo osób tak jak ja stwierdzi zapewne, że okulary w pewnym stopniu są uciążliwe. Gdy przychodzi lato, wszyscy noszą okulary przeciwsłoneczne, osoby noszące okulary ze szkiełkami poprawjającymi widzenie mają już z tym problem. Gdy owe okulary przeciwsłoneczne założymy, to mało korzystnie widzimy z czego nasz wzrok na tym cierpi i może nawet zwiększyć się nasza wada. A zaś gdy przychodzi zima, nasze okulary zaczynają zaparowywać, a gdy pada deszcz, kropelki spadają prosto na szkiełka. Po kilka latach takiej udręki aż chce się zobaczyć, spróbować jak to jest widzieć bez okularów. Wiadomo z soczewkami nie jest tak prosto. Trzymanie higieny jest bardzo ważne! Chyba każdy wie o czym mowa, mówię o dokładnym myciu rączek jak i przygotowaniu miejsca, w którym będziemy zakładać nasze soczewki.
Noszenie soczewek odradza się osobom z alergia. Łzawiące oczy,  katar, różne pyłki w otoczeniu, na które jesteśmy uczuleni mogą doprowadzić do zapalenia. Ja jestem osobą z alergia ale postanowiłam zaryzykować. Jestem pod stała kontrola mojego okulisty i jak na razie wszystko jest w porządku. Mój komfort widzenia polepszył się o 100%. Często słyszę pytanie 'Czy zakładanie soczewek boli?'. Otóż to jakiś mit. Według mnie nie powinno boleć. Każdy okulista, optyk powinien opowiedzieć wszystko na temat soczewek, nauczyć zakładać i ściągać. Ja przeszłam takie 'szkolenie' i nie miałam żadnego problemu nigdy z założeniem bądź ściągnięciem. 
Nie mam pojęcia czy ten post pomoże komuś w podjęciu decyzji o zakupie soczewek, ale mam nadzieję, że miło się czytało. 





You Might Also Like

3 komentarze

  1. Fajny blog i ciekawy post, będę wpadała częściej i oczywiście obserwuje :)zapraszam do mnie, jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj i skomentuj www.mysterious-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie słyszałam o bólu przy zakładaniu soczewek :O
    Faktycznie, szkła kontaktowe są wygodne, zwłaszcza latem. Ja noszę je pół na pół z okularami - przy korzystaniu z komputera w soczewkach szybko wysuszają mi się oczy :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się właśnie przestawiam na soczewki i uważam, że są dużo wygodniejsze, zwłaszcza, że moje oprawki ostatnio mnie wkurzają:D
    Tylko muszę jeszcze poćwiczyć zakładanie soczewek:D

    OdpowiedzUsuń

°Podoba ci się mój blog? ZAOBSERWUJ, aby być na bieżąco! :D
◈ Obraźliwe komentarze będą usuwane. ;)
◈ Zostaw link do bloga, na pewno zajrzę. :)